15. december 2014

8209

Vi havde jo forlænget vores ophold med 2 dage, og årsagen var, at der skulle laves en bankgaranti for købet af vores lejlighed, og det havde vi i dag til. Banken er nu om dage i Thisted (eller Struer) – ikke som i gamle dage, hvor der var en filial i Hurup og livet var noget nemmere i den sammenhæng – så jeg checkede transport frem og tilbage. Der er ganske mange forbindelser, viste det sig.

3945

Jeg satte mig ud i mit “kontor” for at ringe til banken og aftale udarbejdelsen af den garanti. Den venlige dame sagde at  jeg ikke skulle ulejlige mig til Thisted. Hun ville finde en løsning. Den blev, at hun bragte aftalen med til Hurup, hvor hun bor, og der underskrev vi den ved 19-tiden om aftenen. Meget elskværdigt af hende. Det tog lidt længere tid end forventet, for det var første gang at deres nye “system” var udsat for en ejerlejlighed på lejet grund.

8217

På vej over efter en kande kaffe mødte dette syn mig og jeg tog et billede. Kloakmanden spurgte hvorfor jeg tog et billede og jeg svarede, at det er første gang jeg har set en kloaknisse. Så løftede han huen og sagde, at så skulle han jo have sat krøllerne pænt, når han nu kom med på billedet – så tog jeg dette foto

3959

Kokkene havde tænkt på os, da vi kom for at spise aftensmad. Som antipasto havde de lavet bruschetta med tomatsalsa og basilikum/parmesan. Dejligt.

3964

Hovedretten var en kold fiskeanretning med røget laks fra “havnen i Thisted” (som er den bedste, vi har smagt), kogt laks, torskesalat, lakseroulade (med den “almindelige” røgede laks) og rejer.

8219

…og så var der minsandten en lille ostetallerken som punktum. På tallerkenen finder vi en italiensk ost, en ravost og en vesterhavsost, dertil hotellets eget knækbrød, blåbær og ribs, syltede hyben og en kandiseret nøddeblanding. Så bliver det ikke meget bedre…

8221

Der var meget roligt i restauranten, hvilket passede os godt. På den tid, hvor vi spiste, var kun et andet bord besat – af et meget ungt par, hvor mademoiselle fik sig en dessert og le jeune homme tog en hovedret. De drak Tuborg til.
Et eller andet af vigtighed må være indløbet på mobilen for ellers ligger den roligt ved siden af på “mute”.

8228

Så var der “tak for mad”-runden i køkkenet til eleven Christian (tv) og Thomas, og “Glædelig Jul og Godt Nytår og på gensyn i januar”, for i morgen skal vi jo rejse.

This entry was posted in Hurup november-december 2014. Bookmark the permalink.