12. maj 2013

1519

Det bliver da også tidligere og tidligere at Steen står op og tager morgenbilledet, idag var det 4:40, måske var det fordi han havde rejsefeber. I dag blev en dag hvor vi var meget undervejs…

1523

Steen er gået til toget, og man kan se en ventende person ovre på perronen – det er ham. Der var relativt mange som bemærkede at han gik til toget. Ud over mig var der “rigshunden”, Freja og Jesper…

3149

Der kommer hans tog, der er regntunge skyer i baggrunden, hans rejse påbegyndes.

3150

Hans rejse går sydpå og han kommer igennem Ydby stationsby.

3139

Jeg tog ikke toget men bilen til Agger i fortrøstning om at det – fordi det var Frejas fødselsdag – ville vedblive at være tørvejr. Solen kæmpede da også på at komme frem mellem skyerne…

3151

Mens jeg vandrede rundt i tørvejr i Agger, skulle Steen skifte tog i Struer og her kom hans næste tog.

3152

Vi kan se at det var regnvejr, nu fjernede Steen sig også længere og længere fra hvor “vores” fødselsdagsbarn opholdt sig…

3145

Jeg vandrede i tørvejr i Agger på det sydlige dige.

3147

Jeg sluttede mine 6, et-eller-andet kilometer af med at tage et syn hen over havet, der var roligt, men nu begyndte det at støvregne. For mig var det fuldstændig uforståeligt at en af min niecer kunne forskyldes regnvejr på sin fødselsdag, så jeg blev enig med mig selv om at det måtte være nogle blandt dagens andre fødselarer der havde været uartige i det forløbne år…

3153

Steen er her på Vejle Trafikcenter og venter som adskillige andre på busser der kører forskellige steder hen. Han ventede på Vejle-Esbjerg bussen der skulle sætte ham af i Billund. Hvad “we are free” betyder i denne sammenhæng er ikke helt klart. Det samme gælder det lille skilt bagved, hvor der står “spil her”. Hvad skal der mon spilles?

3154

Fremtidens bageforsøg med ølandshvede er også sikret. Det stod ved døren foran hotelværelset, så Steen bliver nok helt begejstret…

3159

Det var mors dag, så jeg måtte stå i kø i blomsterbutikken i ½ time, så E&H var gået til frokost, da jeg endelig kom dertil med den. Jeg satte den i vase og gik igen. Da jeg besøgte dem om eftermiddagen kunne jeg forstå at der havde været forvirring fra Ellys side og hun havde spurgt rundt om nogen havde set nogen. Jeg forstod ikke helt hvordan det kunne ske, da det var mors dag og Elly har 3 søde børn, så kunne en af dem vel godt finde på det, ikke?

3169

E&H var inviteret til fødselsdag i den vestlige udkant af Hurup, Freja var hjemme og hun havde inviteret dem. Christian hentede dem og her ses køretøjerne parkeret på Åbakken, hvor de steg ind i bilen…

3172

Her et billede med fødselsdagsbarnet i forsommergrøn trøje og solen skinnede selvfølgelig. Det var næsten som til fødselsdag på Åbakken, for der var chokolade med flødeskum og hjemmebagte fødselsdagsboller med smør og/eller ost, derefter nykværnet/nybrygget kaffe. Ja, fødselarens fader havde også været så heldig at få “gave” og det var en god kaffe. Til kaffen fik vi nogle lækre…

3171

…nybagte chokoladesmurte “bunde” og så var der mandel/marcipanfyld toppet op med flødeskum og skivede abrikoser. De smagte himmelsk! Derefter hjemmelavede kransekagekonfekter. En perfekt fødselsdagseftermiddag, hvis jeg må sige det.
Farfaderen glæder sig også til at smage dem kan man se….

3173

Fødselsdagsbarnet blev kørt til toget. Hun skulle videre.

3175

Med maven fuld af middagsmad, gik jeg tilbage til hotellet. Endnu en dejlig dag en dag hvor mange var undervejs…

This entry was posted in Maj 2013. Bookmark the permalink.