6. august 2012

Kære læsere, Vi havde glemt nøgle nr. 2 til bilen. Da vi af forsk. årsager gerne vil rejse med 2 nøgler fik vi ideen at se om det kunne lade sig gøre at få lavet en her i Køln. En opringning bekræftede at det kunne vi (måske ikke så overraskende for bilen er jo i fabrikationslandet nu), så dagens første gøremål var at køre derud og få lavet en. De bedste hilsner, Inge og Steen.

Mercedes Allé nr. 1. Kære alle, Ventetiden benyttede vi ikke til at skrive postkort som dette, men et gammeldags brev på papir (fik et ark A4 hos den flinke receptionsdame) til en som gerne vil følge os på vores tur, men som ikke er på internettet. De bedste hilsner fra os.

Hej igen, Efter en bonus, som bestod i at en behjælpelig mekaniker brugte mindst en halv time til at sørge for at vores mobiltelefoner ikke længere begynder automatisk at spille musik i bilens radioanlæg når de bliver ladet op, kørte vi sydpå til Bad Honnef for at aflægge Fachgeschäft Birckenstock et besøg. Postkortet viser at vi ikke gik forgæves ;-). KH fra os.

Petersberg. Kære venner, Efter dagens oplevelser hidtil kørte vi op på Petersberg hvor vi havde en retro-interesse. Vi blev glade for at finde en café deroppe og gik straks derind og fik en kop kaffe og hindbæryoghurtkage. Hilsen fra os.

Kære alle, Udsigten fra Rhinterrassen havde Steens bedstemor, Dorthea, set da hun i 1939 var på besøg hos nogle bekendte i Essen. Det ved vi fordi der er gemt et postkort i hendes rejsealbum, som hun skrev til Steens far dengang, det var nemlig før hun fik et kamera og hun havde ikke mobiltelefon med kamera som os, så vi tror at hun ville have fotograferet denne udsigt. Nu gjorde vi det så for hende! Kærlig hilsen, Inge & Steen.

Køln, Rhinbredden. Kære venner, tilbage i Køln – klokken var blevet 6 og vi ville belønne os selv med et glas vin, så vi gik en tur fra hotellet og endte ved Rhinbredden. Vi var nemlig ved en fejltagelse, da vi kørte tilbage til hotellet, endt et sted hvor man absolut ikke måtte køre i bil og der så vi en hel række restauranter med udendørsservering under parasoller, hvilket passede os godt fordi regnen truede. Den var dog flink at holde sig væk. Tørvejrshilsen fra os.

Kære læsere, Velbekomme. Hvis I ikke på det tidligere postkort bemærkede italieneren der serverede, så er overraskelsen her vel ikke stor. Oprindeligt havde vi tænkt os kun at tage et glas vin der, men på et tidspunkt bad vi alligevel om spisekortet. Valget faldt på en ret med fettuchini med scampi og hvidløgs-tomat sauce der havde fået et tilskud hvidvin. Der var en udmærket parmesanost at drysse over. Bon appetit til os og aftensmadshilsner til jer andre.

Buona sera. Inden vi fik svinet servietten til med tomatsovs opdagede vi at dens bagside var “Italienisch für Anfängern”. Arrivederci!

Godaften kære læsere. Vi har jo skabt en lille tradition med at kigge på hotelkunst i “Livet undervejs”, så det måtte vi passe på ikke at glemme her i Køln. Men det var der ikke fare for fordi der hang ikke noget over sengen som det ellers er almindeligt på hoteller. Så det er OK med et aftenbillede. Buona notte…

This entry was posted in August 2012. Bookmark the permalink.