13. juni 2018

Vågnede til en regnfuld morgen. Skyerne susede rundt mellem træerne på bjergsiderne. De blev ved med at komme fra den øvre ende af dalen og gletscheren.

Hotelavisen annoncerede at der i aften var Stubaitaler Bauernbuffett. Derfor har jeg ikke et aften-menukort. Avisen lovede 14-16 gr C i dalen og 5-7 oppe i 2000 m.

Efter morgenmad kørte vi til en nærligggende by, Neustift, for at se hvad der var af vandrebukser, skjorter og strikketrøjer og kladdehæfter. Byen er på ca. 4500 indbyggere, så måske var det ikke underligt, at vi ikke fandt det, vi søgte.
Kørte videre til Fulmes, som er på samme størrelse som Neustift, for at se om der evt. ville være noget for os. Vi fandt intet af det vi søgte, men i stedet fandt vi hver et sæt brugbare badetøfler, som vi købte.

Tilbage på hotellet gik Inge på løbebåndet med 6.5 km/t i 1:30 og småløb med 7.2 km/t i nogle minutter. Det kunne hun mærke i de forreste lårmuskler da vi gik ned til Nachmittagsjause.

Jeg havde ikke hørt ordentligt efter i formiddags, da vi kørte tilbage fra vores shopping, hvor jeg foreslog at vi tog ind til Innsbruck, og Inge sagde, at det gav ikke mening, når vi ikke vidste om vi kunne få det vi søgte der.

Så, medens Inge var på løbebåndet, surfede jeg på nettet for at finde butikker og nærliggende P-huse i Innsbruck. Forhørte mig endda i receptionen desangående og de anbefalede en bestemt butik, hvilket jeg var glad for. Dermed kunne jeg udelukke andre, jeg troede var et besøg værd.

Efter frokost gik vi Wellness og tog Sole-Bad, Finsk Sauna og derefter svømmepølen udenfor. Den var varm og god og vi havde fornøjelse af at vide, hvor vi skulle trykke for at aktivere massagedyserne. Bio-Kräuter-Saunaen var blevet fri i mellemtiden, så der satte vi os ind.
Jeg syntes, at det var rigtig hyggeligt at være sammen med Inge i pølerne og de forskellige saunaer og dampbade.

Inge gik op i die Zirbenstube for at slappe af med denne udsigt til bjergene – og jeg tog løbetøj på og gik på løbemaskinen for at indhente den løbetur jeg ikke havde fået i for-middags. Jeg ville prøve med løbemusik i ørene, som jeg ser folk løbe rundt i Struer og på film. Valgte fra YouSee’s app og startede – til musik af Lee Hazelwood! Det kunne jeg jo ikke forstå, men svaret var, at den automatisk startede, hvor jeg sluttede sidst derhjemme. Fik skiftet til løbemusikken lød det forfærdeligt i mine ører. Valgte en anden, som heller ikke lød godt. Valgte en tredie, og så blev det bedre. Jeg tror, at en lydbog er meget bedre end musik

Havde aftalt at komme op til Inge i die Zirbelstube, men løb i for lang tid, så vi mødtes i døren. Gik op sammen…

…og fik øl og vin på balkonen før vi gik ned til aftensmaden.

…og aftenen kunne finde os på balkonen da vi var færdige i restauranten.

This entry was posted in DK-D-A juni 2018. Bookmark the permalink.