12. april 2015

Ydby website 1

Ved morgenmaden checkede vi, hvornår konfirmationen i Ydby kirke skulle finde sted, det stod nemlig ikke i indbydelsen.

Ydby website 2

…og der stod at ,det var kl. 10:00

3226

…så vi tog til Hjalmar kort tid efter morgenmaden for at nå ham, inden vi skulle køre til kirken. I går havde Anker og Thor bragt 2 flyttekasser fulde af Ellys dokumentsamlinger herop, så Hjalmar kunne sortere fra, hvad der skulle gemmes og hvad der skulle smides ud. Vi flyttede det halve af en af kasserne op på Hjalmars skrivebord, så der ikke var nogen undskyldning for ikke at gå i gang

3230-31 627

Da vi kom til kirken 09:40 var parkeringspladsen foran kirken tom og der var ikke et øje at se. Vi gik dog hen til kirken, og da vi drejede til højre for at se til et gravsted, bemærkede jeg alligevel en person inde i våbenhusets skygge. Ham opsøgte jeg senere, og spurgte om der ikke skulle være konfirmation her i kirken idag. Jo, det skulle der da, klokken 11. Jamen, på kirkens hjemmeside står kl. 10:00. Ja, det gør der måske, men i Kirkebladet står kl. 11:00. Så er der jo bare det, at vi ikke får det lokale kirkeblad – hvori, der iøvrigt stod 2 forskellige tider. En på forsiden, og en anden inde i omtalen af konfirmationen. Så har man selvfølgelig frit valg

3235

Så vi kørte tilbage til hotellet og vendte tilbage en times tid senere – i god tid til at få en god plads. I forgrunden sidder konfirmandens mor, far og 2 brødre. Vi sad nogle rækker længere bagude og kunne følge med i tilstrømningen uden at skulle dreje halsen af led.

3239

Jeg bemærkede kirkeskibet og i dets fine kondition – og tænkte på “Arne”, der står i badeværelset i Chantilly, og “Arnes” fætter “Holger”, der hænger som kirkeskib i Olsker rundkirke på Bornholm. Måske skulle restaureringen af “Arne” indgå i mit repertoire af pensionist-beskæftigelser…

3241

Nogle konfirmander blev bragt og hentet på denne måde…

3242

… andre på denne måde. De fleste dog helt almindeligt.

3248

Da vi kom til Adbøl havde vinden tilsyneladende, nej helt klart, overtaget magten over grill-teltet, hvor der stod 5 webergrills og arbejdede. Anker og Christian var heldigvis ikke optaget af ceremonien i kirken, så de havde kunnet gribe ind, før vi andre kom dertil. De var fuldt beskæftiget, må man sige.

3249Smukt dækket var bordet med forårets faver og personaliserede bordkort, der indeholdt en lovende Middelhavs-inspireret menu på forsiden og et bredt program af sange. Menu’en skuffede ikke, og der blev langet godt til fadene på buffetten.

3251 550

Inge sad overfor mig og spottede dette familiesammenfald: Oldefar Johan Sigfred Abraham Borch og mig selv

3253 - 1 - 550

Konfirmanden centralt placeret mellem mor og far, men fra den vinkel, hvor jeg sad var det umuligt at få farmand med. Da jeg knipsede var han ude af rummet og ellers ville Willy have siddet godt og grundigt i vejen – så jeg nøjedes med dette. Konfirmanden var jo den vigtigste at få med.

3260 - 627

Så var der overraskelsen: Morten var der som gæst sammen med sin kone og 2 børn. Billedet her giver ikke indtryk af det, for Christian og Inge er lige ved at udveksle meninger om et eller andet, men snakken gik meget fint mellem Morten og Inge og mig selv. Det var hyggeligt at se ham efter så lang tid og få en update mht. hans gøren og laden siden vi sås sidst – ved Esters begravelse?

Det blev ikke til flere billeder i dag, og hvad aftensmaden angår, så undlod vi at aflægge det sædvanlige søndags-aften-besøg på pizzeriaet – konfirmationsmaden havde simpelthen smagt for godt og vi havde spist for meget

This entry was posted in Hurup marts-april 2015. Bookmark the permalink.