30. november 2014

7566

Morgenens foto skulle egentlig have været ud i gråvejret over hotellets P-plads, men vinden hylede ind fra øst, så det måtte blive et indendørsbillede, og hvad var mere nærliggende end restauranten, der endnu var mennesketom, men klar til at gæsterne kom for at spise morgenmad…

7571

Efter at Inge havde fået gårsdagens korrespondance tilpasset det mere præcise situationsbillede fra sygehuset i Thisted tog vi bilen ud til Agger og var som sædvanligt oppe for at kigge ud over havet. Det lå stille i fralandsvinden og fiskerkonen stod stadig og spejdede ud mod horisonten.

7568

En plakat på et lille skur i nærheden oplyste os om at statuen var lavet af en Jens Erik Kjeldsen og rejst af Agger Fiskerforening i slutningen af august i år. Så da vi i september så den for første gang, var vi ikke helt ved siden af, når vi mente, at den var helt ny 🙂

7572

…og siden september var klitvejene blevet dækket med beton, så det var meget fint at gå på – især i forhold til dengang i september, da asfalten var fjernet og det underliggende lag kradset op. Vi vendte om her ved vejarbejdet i vejarbejdet…

7576…og da vi kiggede os tilbage, blev vi informeret om, at dæmningsvejen ikke var spærret. Det var ellers det indtryk vi fik, da vi gik på den.

7579

Den tværgående dæmning syd for Agger havde også fået et fint nyt betonlag. Det var meget komfortabelt at gå på. Pga østenvinden havde Inge valgt denne runde, for her oppe på diget havde vi vinden i ryggen. Rart, for den var bidende kold.

7583

Senere kom Christian i sin Lupo. Han og Inge skulle til sygehuset i Thisted…

7584

…jeg kørte i den anden retning, nemlig til Holstebro, for at se på en A-model til Inge…

7586

Ved 4-tiden gik jeg hen til Åbakken for at besøge Hjalmar. Det skete samtidig med, at en eller anden pigegarde paraderede ad Bredgade med trut i horn og bang-bang på stortrommen. Det lod til at være et tilløbsstykke, for gågaden var fuld af mennesker, i særdeleshed børnefamilier. Hvor meget det har stimuleret julehandelen, tør jeg ikke udtale mig om…

7593

Hen ad godnat-tid tog jeg dette billede af hotellets parkeringsplads. Helt klart, at det er søndag og helt klart, at vi er de eneste gæster i nat 🙂

This entry was posted in Hurup november-december 2014. Bookmark the permalink.