28. oktober 2012

Hotel Thinggaard. Morgenmad. En ny dag venter os og det er dejligt at den starter med godt vejr og god morgenmad.

Hurup. Køreturen startede med at holde stille for toget, men vejret var jo fint.

Meget nær Boddum. Vi havde et par veje der skulle fotograferes, og kom til at undre os over hvorfor Boddum begynder her, for vi troede at navnet dækkede hele halvøen…  …måske fordi kommunen var løbet tør for skilte med hastighedsbegrænsning på 50 km/t 🙂

Kløvenhøj. Herfra fik vi fotograferet de sidste partier i “Boddum” inden vi forlod halvøen Boddum. Det smukke og meget klare vejrlig havde pænt fulgt os på vores tur og givet os mange fine og vidtstrakte udsigter.

Åbakkevej. Vi tog bilen hen til “Åbakken” for at kunne være der inden kl. 14:30 hvor der på plejecentret serveres kaffe og kage, så vi kunne tage en kop med. Men vi havde glemt at uret var stillet en time tilbage til “normaltid” så vi kom derhen en times tid i god tid. Vi skal åbenbart helst ikke komme ind på hvem der er dement i dette tilfælde 🙂

Ashøje. Udsigternes dag var ikke forbi. Medens vi var på “Åbakken” ringede Christian for at aftale noget praktisk, men foreslog også en gåtur til Ashøje – Thys højeste punkt (93 eller 94 m over havet. Der er åbenbart lidt tvivl, men det er ligegyldigt) – hvor vi kunne kravle op i udsigtstårnet på dens top. Pilen peger på Vestervig Kirke for at vise hvilken retning billedet er taget i, og sikken dejlig klar dag det var – på trods af den kolde blæst deroppe.

Udsigtstårnet på Ashøje. Iflg. oplysninger på internettet kan man tælle 17 af Sydthys kirker. Gad vide om hvornår man bliver oplyst om hvor mange vindmøller man kan tælle. De er jo mere fremtrædende i landskabet end kirkerne.

Spisestuen på Birkevej. Endnu et dejligt måltid i godt selskab. Dyrekøllen var marineret og langtidsstegt, kartofler med kantarelsovs à la Knud, årstidens rodfrugter fra MM, grønkålsalat med rødløg og Ingrid Marie æbler, rysteribs, ribsgelé og glaserede perleløg. Hvilket søndagsmåltid for herrer og damer! La vie est belle!

Birkevej/Ashøjgade. Der var ingen gadelys, så det lys I ser er fra telefonens blitz. Steen havde nær sparket til pindsvinet i mørket men det gjorde han heldigvis ikke – på trods af aftenens ledsagene vine og cognac var hans reflekser tilsyneladende i orden. I stedet for er pindspinet nu blevet til en star på “Livet Undervejs”. Det skulle bare vide…

Parkeringspladsen ved Hotel Thinggaard. En skærende modsætning til i går aftes hvor pladsen var propfuld – vi er eneste gæster i nat.

This entry was posted in Oktober-november 2012. Bookmark the permalink.